صیغه نامه برای هتل در مشهد

عروس و دامادی که در عقد دائم هستند با ارائه مدارک معتبر مشکلی برای حضور در هتل و سایر مراکز اقامتی نخواهند داشت اما برای زن و شوهری که ازدواج موقت کرده‌اند چه قوانینی وجود دارد؟
صیغه نامه برای هتل در مشعد
فهرست مطالب

صیغه یا ازدواج موقت یکی از شیوه‌های برقراری محرمیت میان زن و مرد برای مدت معین است که از آیین‌های شرعی در ایران محسوب می‌شود.

در قانونی بودن این نوع از ازدواج شکی نیست اما برخی اماکن از جمله هتل‌ها و سایر مراکز اقامتی بدلیل مسئولیت شغلی، از زن و مردی که به صورت موقت به عقد یکدیگر در آمده‌اند مدارک معتبر مبنی بر محرمیت آنان می‌خواهند.

در چنین مواقعی ضرورت داشتن صیغه نامه در مشهد معین می‌شود لذا توصیه می‌کنیم زوجین در عقد موقت با توافق یکدیگر در همان ساعات ابتدایی عقد، برای دریافت صیغه نامه معتبر از سر دفتر یا عاقد اقدام نمایند.

چگونگی بررسی مدارک زن و شوهر

شرایط رزرو هتل با صیغه نامه در مشهد

لازم به ذکر است که اغلب هتل‌ها صیغه نامه محضری با مهر برجسته و امضا سردفتر را قبول دارند زیرا تنوع صیغه‌ نامه‌ها بسیار زیاد است و برخی عاقدها تنها یک برگ کاغذ را به زوجین تحویل می‌دهند در حالی که ارزش و اعتبار قانونی ندارد.

در صورتی که صیغه نامه شما فاقد مهر برجسته و قانونی است باید در اولین فرصت از نیروی انتظامی نامه پذیرش دریافت نمایید.

تاریخ دفترچه باید معتبر باشد و در صورت ابطال تمدید گردد در غیر این صورت هیچ هتلی آن‌را نمی‌پذیرد.

زوجین باید شناسنامه و مدارک لازم برای گرفتن اتاق در هتل را به همراه داشته باشند و بهتر است  مدارکی جهت فوت همسر سابق یا توضیحاتی مبتی بر طلاق داخل شناسنامه قید شده باشد.

ممکن است پذیرش هتل بنا به هر دلیلی مدارک شما را معتبر نداند چنانچه به کامل بودن آن‌ها مطمئن هستید می‌توانید به نزدیک‌ترین اماکن انتظامی آن محله مراجعه نموده و از مسئول مربوطه برگه‌ای را مبنی بر امکان سکونت در هتل دریافت کنید.

محل صدور صیغه نامه با مهر برجسته محضری در مشهد

دفتر معتبر اجرای عقد موقت و دائم بین زوجین مفتخر است که علاوه بر خواندن خطبه عقد، صفر تا صد مراحل ثبت و صدور صیغه نامه قانونی را به صورت ۲۴ ساعته برای زوجین انجام می‌دهد.

هموطن گرامی توجه داشته باشید فعالیت این دفتر فقط جاری کردن خطبه عقد دائم و موقت میان زوجین و صدور سند ازدواج موقت و دائم است و و مورد خانم و آقا جهت معرفی ازدواج نداریم لطفا قبل از تماس دقت فرمایید.

کارشناسان مجرب این مجموعه آماده ارائه خدمات در زمینه راهنمایی و مشاوره دینی و حقوقی ازدواج موقت هستند به منظور دریافت اطلاعات بیشتر کافیست با شماره‌های ۰۹۱۵۸۱۰۲۴۲۲ و ۰۹۳۶۵۱۵۰۲۱۶ در تماس باشید.

کدام هتل های مشهد صیغه نامه قبول می کنند؟

محرمیت افرادی که قصد سکونت در هتل را دارند یکی از مهم‌ترین قوانین و مقررات برای پذیرش هتل و اماکن اقامتی است که باید با مدارک معتبر و صیغه نامه محضری صحت آن اثبات شود.

اغلب هتل‌های مشهد صیغه نامه محضری با مهر برجسته و امضای سردفتر را می‌پذیرند و برای اطمینان بیشتر شناسنامه و مدارک شناسایی زوجین را نیز بررسی می‌کنند بنابراین در اغلب هتل‌های مشهد هیچ محدودیتی برای پذیرش وجود ندارد جز در برخی هتل‌های خاص.

با مطالعه مقاله مشکلات نداشتن دفترچه صیغه در می‌یابید که در صورت نداشتن صیغه نامه معتبر افزون بر ناتوانی در رزرو هتل، بسیاری از محدودیت‌های دیگر برای زن و شوهر در دوران عقد بوجود می‌آید.

مراحل و نحوه دریافت صیغه نامه قانونی از دفترخانه

شرایط صدور صیغه نامه برای آقایان و بانوان

نکاح موقت تابع قوانین و شرایط ویژه‌ای است که صدور و ثبت آن در دفترخانه الزامی نیست ولیکن در صورت باردار بودن زوجه، شرایط ضمن عقد و توافق طرفین ازدواج موقت می‌بایست در دفترنامه ثبت گردد.

چنانچه در دوران عقد موقت، زن باردار شود به منظور اثبات قانونی و شرعی بودن فرزند و امکان اخذ شناسنامه از ثبت احوال برای وی زن و شوهر می‌توانند برای صدور صیغه نامه محضری اقدام نمایند.

در صورت توافق زوجین در همان ساعات ابتدایی عقد موقت و پس از جاری شدن خطبه محرمیت صیغه نامه معتبر و قانونی برای آنان صادر می‌شود.

اگر زوجین برای صادر شدن صیغه نامه محضری شرط کنند و زوج از انجام آن سر باز زند به مجازات و جریمه پرداخت جزای نقدی درجه ۵ یا حبس تعزیری درجه هفت محکوم می‌شود.

نحوه رزرو هتل بدون مدارک معتبر و اثبات محرمیت

رزرو هتل با صیغه نامه بدون مهر محضری چگونه است؟

در صورتی که صیغه نامه برای هتل در مشهد محضری و با مهر و امضای قانونی همراه نباشد در اغلب هتل‌ها پذیرش نمی‌شود مگر آنکه زوجین دارای برگه از اماکن نیروی انتطامی باشند.

حتی ممکن است شما از چند روز پیش از مسافرت اتاق موردنظرتان را رزرو و هزینه را نیز تقبل کرده باشید اما روزی که برای دریافت کارت اتاق به هتل مراجعه نمایید با توجه به شرایط شما را پذیرش نمی‌کنند و پول پرداختی نیز عوت داده نخواهد شد.

به همین جهت توصیه می شود حتما قبل از رزرو اتاق در این خصوص با مسئول پذیرش هتل هماهنگی انجام دهید.

عقدنامه و صیغه نامه در مشهد

صدور صیغه نامه برای هتل در محل در شهر مشهد

همانطور که ارائه شد به منظور راحتی و سهولت در انجام کار تنها کافیست متقتضیان با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نموده و درخواست اعزام عاقد برای اجرای خطبه عقد موقت و پیوند دادن زن و مرد با یکدیگر را داشته باشند.

برای آشنایی با خطبه عقد موقت و نحوه انجام آن توسط عاقد می‌توانید از مطلب عاقد در مشهد دیدن کنید.

در ادامه پس از حضور عاقد در محل و بررسی شرایط طرفین خطبه عقد موقت خوانده می‌شود و چنانچه زن و مرد طالب ثبت و صدور صیغه نامه هولوگرام دار باشند توسط کارشناسان متخصص و عاقد در مدت زمان کوتاه قابل انجام است.

پس از دریافت صیغه نامه در مشهد و اتمام مراحل عقد موقت نوبت به تسویه با عاقد می‌رسد.

براساس تبصره‌های موجود در قانون اساسی نظام اسلامی ایران، ثبت ازدواج موقت در دفترخانه ازدواج و طلاق مطابق آیین نامه مربوطه انجام می گیرد که بعد از ثبت، یک سند ازدواج، تحت عنوان صیغه نامه محضری، برای زوجین صادر می گردد.

تعرفه جدید ثبت ازدواج دائم و موقت در مشهد

هزینه صدور صیغه نامه در شهر مشهد

هزینه ثبت صیغه نامه محضری در دفترخانه و دریافت صیغه نامه براساس شرع و عرف به عهده مرد ولی در صورت امکان به صورت توافقی بین زن و مرد می باشد و شروع قیمعت به صورت کلی در سال ۱۴۰۱ شروع از ۲۰۰ تومان خواهد بود.

با توجه به اینکه در ازدواج موقت زن و شوهر نیازی به ثبت ازدواج و صدور صیغه نامه ندارند هزینه دریافت شده بسته به خرج و مخارج جشن و پرداخت مهریه از پیش تعیین شده تعیین می‌گردد.

عاقد در مشهد

صدور صیغه نامه توسط چه کسی صورت می‌گیرد؟

با توجه به لزوم صدور صیغه نامه توسط سر دفتر و عاقد شرعی لازم به ذکر است تمامی عاقدها در موسسه آریا پیوند دارای مدرک فقه و حقوق بوده و با تجربه کافی در زمینه ارائه بهترین خدمات می‌باشند.

از دیگر ویژگی‌های دیگر سردفتران معتبر در مجموعه آریا پیوند می‌توان به تعهد به اسلام و قانون اساسی، شهرت و خوش‌نامی، داشتن کارت پایان خدمت از نظام وظیفه عمومی و دانا به احکام شرعی اشاره کرد.

بهتر است پیش از اقدام برای انجام عقد به صورت موقت یا دائم از ۷۶ نکته حقوقی برای خانواده در نظام اسلامی آگاه شوید و متناسب با آن نکات مشورت نموده و تصمیم بگیرید.

آشنایی با قوانین و شروط عقد دائم

آیا صیغه نامه در سامانه محضری ثبت می‌شود؟

همانطور که در مطالب قبل بدان اشاره کردیم صیغه نامه معتبر و شرعی که برای زوجین صادر می‌شود در سامانه محضری قابل ثبت نیست مگر به درخواست خود زن و شوهر، در صورتی که جزئی از شروط ضمن عقد باشد یا در صورت باردار شدن زوجه.

عواقب پذیرش مسافران بدون مدارک محرمیت در مشهد

عواقب پذیرش مسافران بدون مدارک محرمیت در مشهد

فرقی ندارد هتل یا اقامتگاهی که قصد سکونت در آن را دارید دو ستاره باشد یا یکی از مجلل‌ترین هتل‌های مشهور در مشهد بدون شک سرپیچی از قوانین نظام اسلامی مجازات دارد و رزرو هتل بدون صیغه نامه در مشهد ممکن نیست.

در صورتی که مسئولان هتل بدون صیغه نامه و مدارک معتبر مسافر بپذیرند اماکن انتظامی در صورت مطلع شدن با هتل برخورد قانونی کرده و جریمه یا مجازات در نظر خواهند گرفت.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*