صیغه نامه در مشهد

در بسیاری از مواقع زوجین طبق قوانین اسلام می‌بایست عقد موقت خود را به ثبت برسانند برای دریافت اطلاعات بیشتر مطالعه مطلب را از دست ندهید.
صیغه نامه در مشهد
فهرست مطالب

اهمیت صیغه نامه در مشهد زمانی هویدا می‌شود که زوجین قصد اقامت در هتل را داشته باشند یا زمانی که فرزندی در جریان عقد موقت به دنیا می‌آید برای گرفتن شناسنامه طفل، نیازمند صیغه نامه محضری هستند تا مشروعیت ارتباط خود را اثبات کنند.

ازدواج و تشکیل خانواده امری پسندیده و سفارش شده محسوب می‌شود که در نظام اسلام به دو صورت دائم و موقت قابل انجام است نکته قابل توجه این است که بعد از ثبت ازدواج موقت سندی به نام صیغه نامه محضری به زوجین تحویل داده می‌شود.

چنانچه قصد انجام ازدواج به صورت موقت را دارید از مطالعه مقاله مفید شرایط ازدواج موقت غافل نشوید.

مزایای صیغه نامه معتبر

ازدواج یا صیغه موقت از نوع ازدواج‌های جنجالی و کوتاه مدت است که برخی افراد آن‌را مناسب دانسته و بر ازدواج رسمی ترجیح می‌دهند.

لازم به ذکر است یکی از اسناد مهم و بااهمیتی که در تمام دوران صیغه برای زوجین لازم است صیغه نامه در مشهد می‌باشد که در همان مراحل ابتدایی عقد باید توسط زن و مرد تهیه شود.

۱- قابل ارائه به امکان تفریحی، رفاهی، نیروی انتظامی، دادگستری و سایر موارد

۲- صدور در کمترین زمان

۳- بدون ثبت در شناسنامه و سامانه محضری

۴- قابلیت صدور به صورت غیر حضوری

۵- امکان صدور به صورت ۲۴ ساعته

۶- دارای هلوگرام و مهر برجسته

۷- تثبیت ارتباط میان زوجین

۸- بیانگر نسبت آنان به صورت شرعی و قانونی

شماره تماس جهت صدور صیغه نامه در مشهد

دفتر معتبر اجرای عقد موقت و دائم بین زوجین مفتخر است که علاوه بر خواندن خطبه عقد، صفر تا صد مراحل ثبت و صدور صیغه نامه قانونی را به صورت ۲۴ ساعته برای زوجین انجام می‌دهد.

هموطن گرامی توجه داشته باشید فعالیت این دفتر فقط صدور سند ازدواج موقت و دائم است و و مورد خانم و آقا جهت معرفی ازدواج نداریم لطفا قبل از تماس دقت فرمایید.

کارشناسان مجرب این مجموعه آماده ارائه خدمات در زمینه راهنمایی و مشاوره دینی و حقوقی ازدواج موقت هستند به منظور دریافت اطلاعات بیشتر کافیست با شماره‌های ۰۹۱۵۸۱۰۲۴۲۲ و ۰۹۳۶۵۱۵۰۲۱۶ در تماس باشید.

ملزومات ثبت و دریافت صیغه نامه

مدارک لازم جهت صیغه نامه

به ثبت رساندن ازدواج موقت توسط زوجین الزامی است و نادیده‌گرفتن قوانین نظام اسلامی مجازات برای افراد حقیقی و حقوقی به دنبال دارد.

به همین منظور برای ثبت ازدواج موقت وجود مدارک زیر الزامی است:

  • شناسنامه عکس دار زوجین به همراه فتوکپی
  • کارت ملی افراد بعلاوه فتوکپی
  • در صورت دوشیزه بودن زوجه حضور پدر یا جد پدری به همراه شناسنامه و کارت ملی لازم است.
  • به همراه داشتن یک قطعه عکس ۴*۳ پرسنلی از زوجین که حداکثر مربوط به سال گذشته باشد.
  • برای زن ارائه طلاق‌نامه و گواهی فوت همسر الزامی است.

تا به حال از اهمیت وجود ضیغه نامه در مشهد سخن گفتیم و برای آگاهی بیشتر از چرایی الزامی بودن آن می‌توانید مطلب مفید و جذاب مشکلات نداشتن دفترچه صیغه را مطالعه نمایید.

آشنایی با شروط ضمن عقد برای بانوان

شرایط صیغه برای خانم ها

یکی از شروط اصلی که در صیغه نامه ازدواج موقت نیز وجود دارد مهریه است و مقدار و میزان آن توسط خانم تعیین می‌شود.

در زمان ضیغه موقت تعیین حدود مهریه پیش از عقد الزامی است و زن هر زمان که بخواهد می‌تواند آن‌را مطالبه و دریافت نماید چنانچه در طول مدت زمان مشخص ازدواج زن فوت کند مهریه باید به ورثه وی منتقل شود.

چنانچه پیش از رابطه زناشویی زن و مرد تصمیم به جدایی بگیرند مهریه زن نصف می‌شود.

در عقد دائم و رسمی تعیین نفقه برای زن ضروری است اما در صیغه موقت این ضرورت برای مرد وجود ندارد و در صورت توافق و رضایت طرفین قابل تعیین می‌باشد.

لازم به ذکر است نفقه لزوما شامل پول نیست و هزینه خرج و مخارج زندگی و خوراک و پوشاک و دیگر موارد نیز نفقه محسوب می‌شود.

 

مردان برای ازدواج موقت چه شرایطی باید داشته باشند؟

شرایط صیغه برای آقایان

در مردان مجرد چنانچه شرایط ازدواج رسمی فراهم نیست به منظور جلوگیری از فساد و گناه و بر هم زدن شرایط اجتماعی، در صورت رعایت قوانین و مقررات اسلام مانعی برای عقد موقت وجود ندارد به شرطی که این عمل موجب عادت و اعتیاد به ازدواج سفید نشود.

طبق قانون ازدواج مجدد و موقت برای مرد متاهل نیز مشکلی ندارد اما از نظر اخلاقی و عرفی این موضوع درست و شایسته نیست زیرا در بسیاری از مواقع افراد توان برقراری عدالت و برابری میان همسران خود را ندارند.

طی شرایط خاص مانند رضایت همسر اول، ناتوانی زن اول برای ایفای نقش سازنده در رایطه زناشویی، عدم تمکین از شوهر، ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج یا اعتیاد، عقیم بودن و یا مفقودالاثر شدن وی امکان ازدواج مجدد برای مرد از لحاظ شرعی و اخلاقی برقرار است.

چگونگی ثبت و صدور صیغه نامه معتبر ازدواج

نحوه صدور صیغه نامه در محل مشهد

همانطور که ارائه شد به منظور راحتی و سهولت در انجام کار تنها کافیست متقتضیان با شماره‌های مندرج در سایت تماس حاصل نموده و درخواست اعزام عاقد برای اجرای خطبه عقد موقت و پیوند دادن زن و مرد با یکدیگر را داشته باشند.

برای آشنایی با خطبه عقد موقت و نحوه انجام آن توسط عاقد می‌توانید از مطلب عاقد در مشهد دیدن کنید.

در ادامه پس از حضور عاقد در محل و بررسی شرایط طرفین خطبه عقد موقت خوانده می‌شود و چنانچه زن و مرد طالب ثبت و صدور صیغه نامه هولوگرام دار باشند توسط کارشناسان متخصص و عاقد در مدت زمان کوتاه قابل انجام است.

پس از دریافت صیغه نامه در مشهد و اتمام مراحل عقد موقت نوبت به تسویه با عاقد می‌رسد.

براساس تبصره‌های موجود در قانون اساسی نظام اسلامی ایران، ثبت ازدواج موقت در دفترخانه ازدواج و طلاق مطابق آیین نامه مربوطه انجام می گیرد که بعد از ثبت، یک سند ازدواج، تحت عنوان صیغه نامه محضری، برای زوجین صادر می گردد.

لازم است این نکته، بیان شود که بر اساس ماده ۴۹ قانون حمایت از خانواده مصوب سال ۱۳۹۱، در مواردی که ثبت نکاح موقت، الزامی است و مرد از ثبت آن امتناع می ورزد، در این وضعیت، قانون گذار او را علاوه بر الزام به ثبت ازدواج موقت، به پرداخت جزای نقدی درجه پنج و یا حبس تعزیری درجه هفت، محکوم می کند.

طریقه ثبت درخواست آنلاین صیغه نامه قانونی

نحوه صدور صیغه نامه به صورت غیر حضوری در مشهد

به منظور دریافت خدمات ویژه صدور صیغه نامه به صورت ۲۴ ساعته و غیر حضوری کافیست اصل مدارک زن و مرد که در مطالب فوق بدان اشاره شد را اسکن کنید.

در ادامه تصویر واضح و روشن از آن‌ها برای کارشناسان متخصص فقه و حقوق ارسال کرده و منتظر باشید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن سند صیغه نامه به دست‌تان برسد.

عقد نامه موقت درخواست شده با توجه به توافق زوجین در صورت لزوم در سیستم و رایانه ثبت نشده و در شناسنامه زن و مرد نیز نوشته نمی‌شود.

فواید اجرای خطبه عقد توسط عاقد شرعی و معتبر

صدور صیغه نامه در مشهد توسط چه کسی انجام می‌شود؟

با توجه به لزوم صدور صیغه نامه توسط سر دفتر و عاقد شرعی لازم به ذکر است تمامی عاقدها در موسسه آریا پیوند دارای مدرک فقه و حقوق بوده و با تجربه کافی در زمینه ارائه بهترین خدمات می‌باشند.

از دیگر ویژگی‌های دیگر سردفتران معتبر در مجموعه آریا پیوند می‌توان به تعهد به اسلام و قانون اساسی، شهرت و خوش‌نامی، داشتن کارت پایان خدمت از نظام وظیفه عمومی و دانا به احکام شرعی اشاره کرد.

بهتر است پیش از اقدام برای انجام عقد به صورت موقت یا دائم از ۷۶ نکته حقوقی برای خانواده در نظام اسلامی آگاه شوید و متناسب با آن نکات مشورت نموده و تصمیم بگیرید.

متن صیغه نامه

نحوه خواندن خطبه صیغه

طریقه خواندن خطبه عقد موقت به ۴ روش قابل انجام است.

در روش اول اگر عاقد به عنوان شخص سوم وجود داشته باشد او خطبه را می‌خواند و از زن و مرد وکالت گرفته و آنان را به عقد یکدیگر در می‌آورد.

در طریقه دوم خود زن و مرد می‌توانند خطبه را خوانده و به یکدیگر محرم شوند بدین صورت که آقا و خانم هر کدام خطبه مربوط به خود را خوانده و از یکدیگر وکالت دریافت می‌کنند.

داماد از عروس وکالت می‌گیرد و با خواندن صیغه عقد به وکالت از وی او را به عقد خود در می‌آورد و سپس بلافاصله خود نیز این پیوند را می‌پذیرد این شیوه در روش سوم قابل انجام است.

در طریقه چهارم نیز عروس عاقد می‌شود و همان روش سوم را با وکالت از داماد اجرا کرده و سپس رضایت خود از عقد را نیز اعلام می‌دارد.

عقد موقت

متن صیغه نامه

ازدواج موقت برخلاف ازدواج رسمی و دائم برای مدت مشخص و معین و با مهریه معلوم صورت می‌گیرد و پس از پایان مدت زمان، محرمیت زن و مرد از بین می‌رود. 

صیغه موقت می‌تواند توسط هر یک از زوجین یا توسط شخص ثالث به نام عاقد جاری شود.

عاقد می‌تواند از دو طرف یعنی زوج و زوجه وکالت می گیرد و پس از آن ابتدا به وکالت از خانم می گوید: ( زَوَّجتُ مُوکِّلَتی(نام خانم)مُوَکَّلی(نام آقا)فِی المُدَّۀِ المَعلُومَۀِ عَلَی المَهر المَعلُوم ) سپس به وکالت از آقا می گوید: ( قَبِلتُ التَّزویجَ لِمُوَکِّلی(نام آقا) )
اگر زن صیغه موقت را بخواند، باید بگوید:
زَوَّجتُکَ نَفسِی فِی المُدَّۀِ المَعلُومَۀِ، عَلَی المَهرِالمَعلُوم(من خودم را به همسری تو در آوردم با مدت معین و با مهر معین)
مرد در جواب بگوید: قَبِلتُ(قبول کردم)
ولی اگر مرد صیغه موقت را بخواند، باید بگوید: زَوَّجتُ مُوَکِّلَتِی نَفسِی، فِی المُدَّۀِ المَعلُومَۀِ، عَلَی المَهر المَعلُوم(من موکلم را به ازدواج خود در آوردم در مدت و مهر مشخص شده)
دوباره مرد می‌گوید: قَبِلتُ التَّزویج(قبول کردم این ازدواج را)

سوالات متداول

چرا بهتر است صیغه نامه توسط عاقد شرعی صادر شود؟

بدون شک افرادی که مدارک معتبر در زمینه فقه و مسائل حقوقی داشته باشند و از تمامی ماده و تبصره‌های مربوط به ازدواج و تشکیل خانواده آگاهی کامل داشته باشند بهتر می‌توانند قوانین و احکام اسلامی را رعایت کرده و صیغه نامه شرعی صادر نمایند.

نحوه باطل کردن صیغه نامه قبل از مدت مشخص شده چگونه است؟

باطل کردن صیغه محرمیت قبل از زمان مشخص شده فقط توسط مرد امکان‌پذیر بوده و اگر مرد به همسر خود وکالت و اجازه این کار را بدهد ابطال زودتر از موعد توسط زن نیز قابل انجام است.

بر اساس قانون مدنی چنانچه هر یک از زوجین در طول عقد موقت به شرایطی شامل جنون، عنن، قرن، جذام، برص و موارد دیگر مبتلا شوند باطل کردن صیغه محرمیت توسط هر یک ممکن است.

عده زن در صیغه چگونه است؟

 

عده به معنای صبر پس از پایان دوره ازدواج موقت می‌باشد به عبارت دیگر زن باید مدتی را عده نگه دارد سپس اگر تمایل به ازدواج مجدد داشت اقدام نماید.

دقت داشته باشید عده زن در عقد موقت بر اساس ماده ۱۱۵۲ قانون مدنی شامل دو طُهر است؛ یعنی دو دفعه عادت ماهیانه کامل.

اگر خانم در سن قاعدگی باشد اما بنا به دلایل مختلف عادت ماهیانه نشود مدت زمان عده تا ۴۵ روز خواهد بود. چنانچه زن باردار باشد می‌بایست تا پایان دوره حاملگی عده را حفظ نماید.

لازم به ذکر است برای بانوان یائسه یا زنانی که پیش از رابطه زناشویی اقدام برای باطل کردن صیغه محرمیت کرده‌اند نگه داشتن عده ضرورتی ندارد.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*