عاقد در مشهد

از مهم‌ترین کارها در حدود یک ماه قبل از مراسم خاطره انگیز ازداوج و عقد، باید از محضرخانه با وجود روحانی یا عاقد با تجربه وقت بگیرید.
عاقد در مشهد
فهرست مطالب

از میان بی نهایت وظایف و اقدامات برای تدارک یک تشریفات عروسی ایده‌آل و و باشکوه اولین و مهم‌ترین آن انتخاب عاقد در مشهد و رزرو سالن مناسب با توجه به تعداد مهمانان است به ویژه اگر تاریخ رسمی کردن پیوندتان را یکی از ولادت‌ها و اعیاد مذهبی تعیین کرده‌ باشید.

روز عروسی و مسئولیت‌های ریز و درشتی که هر فرد بر عهده دارد از نظر افرادی که تا به حال آن‌را تجربه نکرده‌اند شاید جلوه گر مسئله چندان دشوار و با اهمیتی نباشد اما به قول قدیمی‌ها عروسی به چشم تماشاگر آسان است.

آقا دامادهای عزیز جهت آشنایی با مسئولیت‌ها و برنامه‌ریزی برای انجام آنان به بهترین نحو توصیه می‌شود از مقاله چک لیست کارهای داماد قبل عروسی دیدن نمایید.

عقدنامه و صیغه نامه در مشهد

خدمات اصلی عاقد شرعی در مشهد

حضور افراد توانمند و با مدارک معتبر برای جاری کردن خطبه عقد و اصول کلی پیوند بین زن و مرد ضروری است و علاوه بر آن انجام خدمات ویژه مراسم عروسی توسط عاقد در مشهد قابل انجام است.

اسلام یک دین کامل و جامع است و به منظور کمک به مردم جامعه از زمان پیامبر برای هر نیاز متغیر و ثابت قوانین و مقرراتی وجود دارد.

مراسم عروسی و تشکیل خانواده به صورت شرعی و عرفی تابع خدمات اصلی و خاص از جمله ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته، صدور عقدنامه در محل، صدور صیغه نامه شرعی بدون ثبت در شناسنامه و سیستم ثبت احوال، خواندن عقدنامه توسط کارشناس فقه و حقوق، رزرو انواع دفتر عقد و ازدواج با توجه به سلیقه شما و صدور دفترچه عقد رسمی و موقت با مهر و هلوگرام می‌توان اشاره کرد.

شماره تماس عاقد در مشهد

برای یافتن عاقد شرعی جهت برقراری پیوند دائم و موقت و مورد پذیرش قوه قضائیه، نیروی انتظامی، هتل‌ها و مسافرخانه‌ها می‌بایست جستجو کرد و دست به گزینش و انتخاب زد.

دفتر ثبت و اجرای عقد و تشریفات ازدواج در مشهد مقدس افتخار دارد میزبان و مجری برگزاری مجالس شادی شما عزیزان اعم از مراسم عقد و نامزدی با بهترین کیفیت باشد.
ثبت انواع عقدنامه و صیغه نامه شرعی توسط کارشناس فقه و حقوق انجام می‌شود برای بهره‌مندی از خدمات ویژه کافیست با شماره تماس ۰۹۱۵۸۱۰۲۴۲۲ _ ۰۹۳۶۵۱۵۰۲۱۶ تماس حاصل نمایید.
 
به منظور آشنایی با رسم و رسوم مراسم عقد در مشهد مطالعه این مطلب را از دست ندهید.
فواید اجرای خطبه عقد توسط عاقد شرعی و معتبر

مزایای انجام عقد توسط عاقد شرعی

ازدواج به صورت رسمی و شرعی بسیار پسندیده است و همواره به جوانان توصیه می‌شود در صورت رسیدن به شرایط مناسب و مطلوب از انتخاب شریک زندگی و تشکیل خانواده غافل نشوند.

این نوع از پیوند علاوه بر اینکه باعث افزایش عشق و برپایی یک زندگی ایده‌آل می‌شود و آرامش روحی و روانی به طرفین هدیه می‌کند مزایای اجتماعی و حقوقی دیگری هم دارد.

۱- پایداری سلامت و امنیت در اجتماع

بدون شک اگر جوانان با چشم باز شریک زندگی خود را انتخاب کرده و به صورت قانونی و شرعی سعادت خود را شروع کنند پایه و اساس زندگی آن‌ها بسیار مستحکم خواهد بود و وفاداری و تعهد نسبت به خانواده از بروز فساد، بی بند و باری، ولگردی، انحراف، اعتیاد و تجاوز بطور فزاینده‌ای جلوگیری می‌کند.

۲- کسب استقلال

دختر و پسر با ازدواج شرعی و تشکیل یک واحد کوچک و منسجم در جامعه به صورت یکسان از قانون و مقررات برخوردار می‌شوند و هر کدام نقش و مسئولیتی را در جامعه برعهده می‌گیرند.

در نتیجه زندگی آنان هدف‌مند و نظام یافته می‌شود و زندگی خود را تصمیم‌های کارآمد می‌سازند.

نکات حقوقی خانواده

۳- استرس کمتر

همانطور که گفته شد زمانی که افراد متاهل به صورت رسمی ازدواج کنند و آن‌را به ثبت برسانند هنگام مواجه شدن با مشکلات و فشارهای روانی زندگی به یکدیگر تکیه دارند.

آن‌ها می‌توانند درباره نیازها و افکار و احتیاجات خود با یکدیگر حرف بزنند و به توافق برسند.

۴- تقسیم اموال بین زن و مرد پس از جدایی

مرد در این زمان تعهد می‌کند در صورت بروز مشکل در زندگی مشترک و تصمیم برای جدایی چه از طرف زن و چه مرد، نیمی از دارایی موجود خود را به زن منتقل نماید.

۵- بهره‌مندی از خدمات دولتی

دریافت بیمه تامین اجتماعی، از کار افتادگی، حقوق سربازی و جانبازی از فواید ازدواج قانونی و رسمی بشمار می‌رود.

عاقد در منزل مشهد

چنانچ با توافق خانواده‌ها علاقه دارید جشن عقد خود را در خانه برگزار نمایید و فرصت کافی برای خرید ملزومات، طراحی سفره عقد و سایر موارد استقبال از مهمانان را دارید می‌توانید مراسم ازدواج خود را در خانه برگزار نمایید.

با اجرای عقد در خانه می‌توانید سفره عقد و دکوراسیون منزل را آنطور که دوست دارید طراحی کرده و بدلیل گستردگی بیشتر خانه نسبت به فضای محضر، مهمانان بیشتری در جشن شادی خود دعوت نمایید.

چنانچه قصد عقد موقت را دارید بهتر است پیش از اقدام برای انجام آن مطالعه مطلب مرتبط را از نظر بگذرانید.

دستمزد عاقد و دفتر اجرای مراسم عقد

میانگین دستمزد عاقد و خطبه خوان

هزینه برگزاری عقد محضری در مشهد در سال ۱۴۰۱ متناسب با طراحی و تزیینات فضای محضر، سایر هزینه‌های فرعی و پذیرایی از مهمانان متفاوت است.

دستمزد عاقد با توجه به نوع عقد و موقت یا دائمی بودن آن تعیین می‌شود وبطور کلی شروع آن از ۴۰۰ هزار تومان است.

به منظور آگاهی از هزینه حضور عاقد و جاری شدن خطبه عقد میان زن و مرد می‌توانید با کارشناس تیم تشریفات شریف تماس حاصل نمایید.

شرایط ازدواج مجدد

توصیه های مهم به خانواده ها قبل از مراسم عقد

این روزها بسیاری از مراسمات عقد به صورت مختصر و مفید در محضرها برگزار شده و بدلیل قیمت‌های بالا و سرسام آور اغلب جوانان از گرفتن تالار و تشریفات پر زرق و برق خودداری می‌کنند.

برای آنکه تشریفات ساده و ارزان عروسی در محضر به بهترین نحو انجام شود نیاز به برنامه‌ریزی قبلی و داشتن چک لیست دقیق دارید.

۱- از یک ماه قبل در محضر وقت بگیرید

۲- زمان رفتن به آزمایشگاه را تعیین کنید

۳- تمامی هزینه‌های ممکن را پیش بینی کنید

۴- لیست مهمانان را تهیه کرده و برایشان کارت دعوت بفرستید

۵- شروط مربوط به مهریه و شیربها را از پیش تعیین کرده باشید

در مقاله لیست کارهای عقد محضری به تفصیل درباره اقدامات و مسئولیت‌های قبل از مراسم عقد توضیح داده شده و برنامه‌ای کامل در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

مراحل عقد رسمی توسط عاقد

به منظور آنکه زن و مرد به صورت شرعی و قانونی به یکدیگر محرم شده و بتوانند زندگی مشترک خود را آغاز نمایند عاقد می‌بایست متن عقد را بطور کامل و با خلوص نیت قرائت کرده و عروس و داماد با توجه به رضایت خود به این پیوند بله گویند.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدُ ِلله الذی أحَلَّ النِکاحَ و حَرَّمَ السّفاحَ و الزِّنا، و اَلَّفَ بینَ القلوب بعدَ الفِراق و الشِقاق، و آنسَهُم بالرأفه و الصَلاحِ، ثم الصّلوهُ و السلام علی سیدنا محمدٍ و آله البَرَرهِ الکرام.

و قال اللهُ تبارک و تعالی: وَ اَنْکِحُوا آلْاَیامی مِنْکُمْ وَ الصّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ اِمائِکُمْ اِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللهُ واسِعٌ عَلیمٌ (نور آیه ۳۲) وَ مِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَ جَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّهً وَ رَحْمَهً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (۲۱)

و قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی‏. و قال (ص): مَنْ تَزَوَّج فَقَدْ أَحرَزَ نِصفَ دینِهِ فلیَتّقِ اللهَ فی النِصفِ الباقی.

پس از پایان خطبه عاقد با ذکر شرایط و مهریه تعیین شده از عروس خانم نظر او را می‌پرسد و این سنت سه مرتبه تکرار می‌شود سپس نوبت به داماد رسیده و او نیز باید پاسخ مثبت خود را اعلام کند.

درادامه متن زیر توسط عاقد خوانده می‌شود:

  • أنکحتُ مُوکلتی مُوکِّلی علی المهرالمعلوم… قبلتُ النِّکاحَ لمُوکِّلی علی المهرالمعلوم
  • زوّجت مّوکلتی بمُوکِّلی علی الصداق المعیَّن… قبلتُ الترویج و الزواج لمُوکِّلی علی الصداق المعلوم
  • متعتُ مُوکلتی مُوکِّلی علی الصداق المعلوم… قبلتُ التمتیع لمُوکِّلی علی الصداق المعلوم
  • أنکحتُ و زوّجتُ مُوکلتی بمُوکِّلی علی المهرالمعلوم مع الشرائط المذکور… قبلتُ النِّکاحَ و الترویج و الزواج لمُوکِّلی علی المهرالمعلوم مع الشرائط المذکور
  • أنکحتُ و زوّجت مُوکلتی من مّوکِّلی علی المهرالمعلوم… قبلتُ النِّکاحَ و الترویج لمُوکِّلی علی المهرالمعلوم
  • بإذنها و إذن ابیها أنکحتُ و زوّجتُ و متّعتُ مُوکلتی مُوکِّلی علی المهرالمعلوم… قبلتُ النِّکاح و الترویج و لزواج و المتمتیع لمُوکِّلی علی المهرالمعلوم
  • زوّجتُها بإذنها و إذن أبیها مُوکلتی لمُوکِّلی علی الصداق… قبلتُ النِّکاح و الترویج و الزواج و التمتیع لمُوکِّلی علی المهرالمعلوم
  • الحمدالله ربِّ العالمین
ازدواج موقت در مشهد

مراحل عقد موقت توسط عاقد

ازدواج موقت برخلاف ازدواج رسمی و دائم برای مدت مشخص و معین و با مهریه معلوم صورت می‌گیرد و پس از پایان مدت زمان، محرمیت زن و مرد از بین می‌رود. 

صیغه موقت می‌تواند توسط هر یک از زوجین یا توسط شخص ثالث به نام عاقد جاری شود.

عاقد می‌تواند از دو طرف یعنی زوج و زوجه وکالت می گیرد و پس از آن ابتدا به وکالت از خانم می گوید: ( زَوَّجتُ مُوکِّلَتی(نام خانم)مُوَکَّلی(نام آقا)فِی المُدَّۀِ المَعلُومَۀِ عَلَی المَهر المَعلُوم ) سپس به وکالت از آقا می گوید: ( قَبِلتُ التَّزویجَ لِمُوَکِّلی(نام آقا) )
اگر زن صیغه موقت را بخواند، باید بگوید:
زَوَّجتُکَ نَفسِی فِی المُدَّۀِ المَعلُومَۀِ، عَلَی المَهرِالمَعلُوم(من خودم را به همسری تو در آوردم با مدت معین و با مهر معین)
مرد در جواب بگوید: قَبِلتُ(قبول کردم)
ولی اگر مرد صیغه موقت را بخواند، باید بگوید: زَوَّجتُ مُوَکِّلَتِی نَفسِی، فِی المُدَّۀِ المَعلُومَۀِ، عَلَی المَهر المَعلُوم(من موکلم را به ازدواج خود در آوردم در مدت و مهر مشخص شده)
دوباره مرد می‌گوید: قَبِلتُ التَّزویج(قبول کردم این ازدواج را)

آشنایی با قوانین و شروط عقد دائم

نکات مهم درباره عقدنامه آقایان و بانوان

در ازدواج که یک قرارداد اجتماعی محسوب می‌شود هر کدام از طرفین شروط و تعهداتی را می‌پذیرند و در مقابل از حقوق و مسئولیت‌هایی بهره‌مند می‌شوند.

پس از امضا و پیوند زن و مرد برخی از حقوق زن وابسته به نظر و اجازه همسر اوست که این موضوع می‌تواند در اینده مشکلاتی برای وی ایجاد نماید. به منظور جلوگیری از اتفاقات این چنین برخی خانم‌ها شروط خود را در عقدنامه ذکر می‌کنند.

شرط حق وکالت طلاق

مرد به زن وکالت بلاعزل و اجازه لازم را می‌دهد تا زوجه بتواند در هر شرایطی مهریه تعیین شده خود را درخواست کرده و از مرد جدا شود و خود را مطلقه کند.

در چنین شرایطی باید دقت داشته باشیم که حق طلاق از حقوق قانونی مرد است و نمی‌توان به زور آن‌را از وی سلب کرد و به فرد دیگری داد.

شرط حق تحصیل

طی این شرط و در صورت پذیرش زوج موظف است تا هر سطح از تحصیل که همسرش لازم بداند و ادامه بدهد وی را همراهی کرده و از لحاظ مادی و معنوی او را پشتیبانی کند.

شرط حق اشتغال

مرد اجازه کار کردن همسرش را در بیرون از خانه در محل کار موردعلاقه‌اش را صادر می‌کند و تا هر زمان که خانم تمایل به این کار داشته باشد وظیفه دارد در این مسیر او را یاری نماید.

شرط حق خروج از کشور

داماد به عروس وکالت می‌دهد تا همسرش بتواند بدون اجازه کتبی یا شفاهی از زوج به مسافرت خارج از کشور برود و تعیین مدت زمان مهاجرت، مقصد و سایر شرایط زوجه با توجه به نظر خود اوست.

شرط حق تعیین مسکن

انتخاب شهر و محلی که زندگی عروس و داماد در آنجا تشکیل شود و ادامه پیدا کند برعهده زوجه خواهد بود.

شرط تعیین مسکن

شرط حق حضانت فرزندان

در صورت پذیرش و تعهد مرد، حضانت فرزند یا فرزندان طی چندین سال زندگی مشترک پس از طلاق بر عهده مادر است هر چند تصمیم به ازدواج مجدد و تشکیل خانواده داشته باشد.

شرط تنصیف اموال

طبق این شرط تمام اموال و دارایی‌هایی را که زوج پس از ازدواج بدست آورده‌ است در صورت جدایی به صورت مساوی و با مناصفه بین آن‌ها تقسیم می‌شود.

توصیه می‌شود عروس و داماد پپش از قبول هر یک از شرایط فوق از افراد باتجربه و مشاوران زبده مشورت و نظرخواهی داشته باشند تا از بروز مشکلات متعدد حقوقی جلوگیری شود.

تمام مواردی که ذکر شد از حقوق و وکالت‌های ازدواج رسمی و شرعی است لذا در صورت ازدواج موقت توصیه می‌شود حتما مطلب مفید و کارآمد شرایط ازدواج موقت را مطالعه نمایید.

با توجه به احساسات مادی و معنوی سرشار آدمیان می‌توان گفت میل به تشکیل خانواده یکی از نیازهای اساسی و طبیعی در انسان است.

بدون شک خانواده خوب و سالم بهترین کانون برای برقراری ارتباط و تعامل با جامعه و پرورش انسان‌های شایسته بشمار می‌رود و بدون ازدواج خانواده مفهوم روشن و واضحی نخواهد داشت.

با تشکر که در این مقاله ما را همراهی کردید امیدواریم با مطالعه مقالات مفید موجود در سایت بهترین انتخاب را داشته باشید و با دید باز و مشورت تصمیم به برقراری مراسم عقد کنید.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*