چگونه پسری را برای ازدواج بشناسیم؟

با مطالعه این مقاله می‌توانید در جلسات خواستگاری روی پسر شناخت پیدا کرده و بهترین تصمیم را بگیرید. با ما همراه باشید.
شناخت پسر قبل از ازدواج
فهرست مطالب
مسائل مهم در مورد شناخت پسر پیش از ازدواج

مسائل مهمی که در مورد پسرها باید بدانید

هر دختری برای ازدواج دغدغه پیدا کردن پسری مناسب را دارد. این مسئله با دانستن موارد زیر تحقق پیدا خواهد کرد. انتخاب شایسته و به دور از احساسات زندگی پر از شادی و نشاط را به همراه خواهد داشت.

۱.هدف از ازدواج

این یکی از سوالات اساسی مطرح شده در مراسم خواستگاری می‌باشد. پسر باید به طور کامل در مورد نیت خود از تشکیل خانواده را به صورت شفاف توضیح دهد. هدف ازدواج می‌تواند رسیدن به آرامش، نیاز به همدم و همراه و شروع زندگی هدفمند باشد. فرار از سربازی، اصرار والدین، ترس از بالا رفتن سن و ازدواج با دختری که وضع مالی مناسبی دارد به منظور رفع مشکلات مالی از هدف‌های مخرب ازدواج می‌باشد.

۲.سلامت جسمی و روانی

شما باید پیش از ازدواج از سلامت روان و جسم پسر مطمئن شوید. دانستن این مسئله می‌تواند با سوالات مطرح شده از خود او و یا تحقیق از اقوام و دوستان به دست آید. در صورت بروز مشکلی که قابل حل باشد باید پیش از ازدواج به منظور رفع آن اقدام کنید.

۳.وابستگی‌ها

وابستگی پسر به اعضای خانواده و دوستان باید در حد اعتدال باشد. چرا که وابستگی بیش از حد زندگی زناشویی را مختل خواهد کرد. این نوع ارتباط روی تصمیم گیری‌های کوچک و بزرگ زندگی تاثیر خواهد گذاشت.

۴.ابراز احساسات

بروز احساسات در زندگی زناشویی نقش پر رنگی خواهد داشت. عدم ابراز علاقه در زندگی مشترک می‌تواند پیامدهای ناگواری به دنبال داشته باشد. افسردگی، سرخوردگی، کاهش میل جنسی و پناه بردن به جنس مخالف از اثرات عدم درست احساسات پسر در ازدواج می‌باشد.

۵.دوستان و همکاران

شناخت دوستان صمیمی و همکاران زن و مرد نزدیک پسر اهمیت بالایی دارد. چگونگی ارتباط با همکاران و دوستان و زمانی که برای آن‌ها می‌گذارد باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

۶.عادت‌های پسر

همه ما در زنگی عادت‌هایی داریم که ممکن است در زندگی فردی اخلالی ایجاد نکند اما در زندگی مشترک می‌تواند مورد پسند طرف مقابل نباشد. بایستی در مراسم خواستگاری و دوران آشنایی در مورد عادت‌هایی که پسر در زندگی اش دارد صحبت شود.

نحوه سوال پرسیدن در جلسات خواستگاری

نحوه اصلی سوال پرسیدن در جلسه خواستگاری

آشنایی با سوال‌هایی که باید در خواستگاری توسط شما پرسیده شود و شیوه پرسیدن سوالات از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور مواردی را برای برگزاری بهتر مراسم خواستگاری در اختیار شما قرار داده ایم.

۱.سوالات را طبق اولویت برای خود دسته بندی کنید.

بهتر است لیستی از سوالاتی که در ذهن خود دارید تهیه کرده و مواردی که برای شما از بقیه مهمتر است را اول بپرسید. این کار شما را از سردرگمی در جلسه خواستگاری نجات خواهد داد.

۲.سوالات را باهم تلفیق کرده تا از تعداد آن‌ها کم شود

سوالاتی که شبیه به هم می‌باشد را در قالب یک سوال مطرح کرده تا از تعداد سوالات کم شده و مجلس خواستگاری با کیفیت بهتری برگزار شود.

۳.لازم نیست تمام سوالات را در همان جلسه اول بپرسید، طبق اولویت سوال کنید.

لزومی به پرسیدن تمام سوالات در جلسه اول نمی‌باشد. بهتر است سوالات اساسی طبق اولیت بندی خودتان مانند هدف از ازدواج و اعتقادات در نوبت اول پرسیده شود و در صورت ادامه ارتباط پرسیدن سوالات باقی مانده را به جلسات بعدی موکول کنید.

۴.برخی از پاسخ‌ها را در صحبت‌های خواستگار در می‌یابید، پس دقت کنید که دوباره پرسیده نشود.

در جلسه خواستگاری فکر خود را متمرکز کرده و به دقت به صحبت‌های خواستگار گوش دهید. ممکن است در لابه لای حرف‌هایش به جواب سوالات شما اشاره کند. در این حالت از پرسیدن دوباره آن سوال امتناع کنید تا سبب خستگی پسر نشود.

۵.سوالات را مانند بازجو نپرسید، اینکار بسیار زننده است.مسیر صحبت را جهت دهی کنید.

سعی کنید سوالات را به درستی و با ملایمت مطرح کنید. در صورت پرسش بازجوگونه خواستگار زده شده و ممکن است بخواهد جلسه خواستگاری را ترک کند. با نحوه صحیح سوال پرسیدن مسیر گفتگو را جهت دهی کنید.

۶.خواستگار را به حرف گرفته تا خود تمام آن چیزی را که می‌خواهید در اختیار شما قرار دهد.

از سکوت کردن در جلسات خواستگاری پرهیز کنید چرا که در اثر صحبت کردن می‌توانید به عقاید، عواطف، اهداف، نیازها، کمبودها، وابستگی‌ها، دست و دلبازی و سایر خصوصیات اخلاقی پسر پی ببرید.

۷.به سوالات خواستگار پاسخ کامل دهید.

در صورتی که پسر از شما در مورد شیوه زندگی، خصوصیات اخلاقی، وابستگی‌ها، نوع پوشش، مقدار مهریه و مسائل جنسی سوال می‌پرسد بدون خجالت و رودربایسی جواب دهید تا او هم بتواند در مورد ادامه ارتباط با شما بر اساس شناختی که از شما به دست می‌آورد تصمیم درستی بگیرد.

لیست سوالات خواستگاری

  1. مهمترین دلایل ازدواج چیست؟
  2. هدف شما از ازدواج کردن چیست؟
  3. بهترین نکته مثبت ازدواج چیست؟
  4. بدترین دلیل ازدواج کردن چیست؟
  5. آیا سالگرد ازدواج برای شما مهم است؟
  6. بزرگترین ترس شما از ازدواج چیست؟
  7. نظرتان را در مورد تعهد بعد از ازدواج بگویید؟
  8. آیا در ابراز احساسات به دیگران راحت هستید؟
  9. به نظرتان بهترین راه ابراز عشق در زندگی مشترک چیست؟
  10. کدام خصوصیات طرف مقابل در دوام زندگی مشترک نقش دارد؟
  11. آیا چیزی هست که در مورد صحبت کردن درباره آن ترس داشته باشید؟
  12. به نظر شما بهترین راه حل برای رفع اختلافات زناشویی چیست؟
  13. خیانت همسر به زن یا شوهرش شامل چه مواردی می‌شود؟
  14. اگر در زندگی مشترک به مشکلی بر بخورید یا از مشاوره خانواده کمک می‌گیرید؟
  15. بهترین راه برای پایان دادن به بحث‌های خانوادگی چیست؟
  16. در خانواده چه کسی باید تصمیمات مهم خانوادگی را بگیرید؟
  17. اگر کسی پشت سر همسرتان بدگویی کند شما چه واکنشی نشان می‌دهید؟
  18. آیا شما موافق کمک کردن مرد در خانه داری هستید؟
  19. آیا نامزدی بهم خورده داشته اید؟ در صورت مثبت بودن جواب دلیل جدایی رابطه چه بوده است؟
  20. آیا تا به حال به روانشناس مراجعه کرده اید؟ دلیل مراجعه را توضیح دهید؟
  21. با ازدواج کردن چه چیزهایی را کسب می‌کنید که در حال حاضر ندارید؟
  22. سابقه سلامت روانی و جسمانی خانواده شما چگونه است؟
  23. فکر می‌کنید چقدر به همسر خود وابسته می‌شوید؟
  24. اگر در زندگی مشترک مشکلی پیش بیاید تا چه اندازه صبوری می‌کنید؟
  25. چه مسئله ای در زندگی مشترک بوجود بیاید برایتان غیر قابل بخشش و چبران است؟
  26. چقدر اهل مشورت کردن با همسرتان در امور مختلف هستید؟
  27. عشق به همسرتان را چگونه ابراز می‌کنید؟
  28. تمایل دارید همسرتان چگونه عشقش را به شما بروز دهد؟
  29. چه چیزی سبب می‌شود حس کنید به همسرتان علاقه کافی ندارید؟
  30. آیا به این اعتقاد دارید که احساسات گذشته نسبت به فرد دیگر یا رابطه ای که به سرانجام نرسیده باید در گذشته رها شود و در روابط فعلی شما درباره آن صحبت نشود؟
مشکلات اصلی زندگی مشترک

عمده مشکلات و بحث‌ها در زندگی مشترک

مهمترین مشکلات زندگی زناشویی شامل موارد زیر می‌باشد:

مسائل عاطفی و زناشویی

عدم صمیمیت و داشتن روابط جنسی موفق از مشکلات اصلی زندگی مشترک به شمار می‌رود. با تمرین برقراری رابطه و مشاوره گرفتن از روانشناسان متبحر از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

دخالت اطرافیان در زندگی

یکی از مشکلات عدیده زندگی مشترک ورود اطرافیان به حریم شخصی زن و شوهر می‌باشد. سعی کنید در صورت بروز مشکل خودتان دو نفر مشکل را حل کرده و از دخالت اطرافیان در مسائل زندگی خود پرهیز کنید.

مسائل مالی

مشکلات مالی و عدم تامین مخارج زندگی از دلایل فروپاشی زندگی مشترک می‌باشد. کم کردن سطح توقعات و درک کردن شرایط می‌تواند از بروز مسائل این چنینی جلوگیری کند.

خیانت و تنوع طلبی

از مواردی که در سال‌های اخیر سبب بروز مشکل بین زوجین شده است خیانت به همسر و عدم وفاداری می‌باشد. حتما پیش از ازدواج شناخت کافی از هم پیدا کرده و در انتخاب خود وسواس به خرج داده تا باعث دلزدگی هم و فروپاشی زندگی نشوید.

مشکلات باروری

ممکن است به دلیل عدم باروری، فرد علاقه خود را نسبت به طرف مقابل از دست داده و از ادامه ارتباط سر باز زند. در بعضی اوقات این مشکل با مراجعه به متخصصین و پزشکان مجرب قابل درمان خواهد بود. پروسه بارداری نیاز به صبر و شکیبایی دارد پس شتابزده تصمیم گیری نکنید.

برای اطلاع از ملاک های ازدواج موفق توصیه می‌کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید تا بتوانید با شناخت صحیح فرد مورد نظر و شناخت ملاک‌های اصلی زندگی مشترک انتخاب شایسته ای داشته باشید.

سوالات رایج

با مطرح کردن سوالات هوشمندانه می‌توانید پسر را مورد ارزیابی قرار داده و از هدف او مطلع شوید. همچنین در ابتدای جلسه به او گوشزد کنید که یک عمر زندگی مشترک نیاز به روراستی و صداقت خواهد داشت.

حرف ازدواج حرف یک عمر زندگی بوده که باید عاقلانه تصمیم گیری کنید. بهتر است سوالات خود را پس از طبقه بندی کردن بین جلسات مختلف تقسیم کنید. همچنین لازم نیست سوالات را پشت سرهم مطرح کنید. با گفتگوی هدفدار می‌توان از لابلای صحبت‌های پسر جواب خیلی از سوالات خود را بگیرید.

داشتن استقلال و عدم وابستگی به خانواده مسئله مهمی بوده که نیاز به بررسی دقیق تری دارد. برای حل این مسئله و انتخاب تصمیم شایسته لازم است با پسر به جلسات مشاوره بروید.

اگر مورد مناسبی است بیشتر در موردش فکر کنید شاید در آینده نظرش تغییر کند، به مشاوره مراجعه کرده و با خود شخص صحبت کنید و از علت اصلی دوست نداشتن بچه سوال کنید.

ترجیحا برای ازدواج سن دختر باید از پسر کمتر بوده و یا هم سن باشد. در صورتی که خواستگار مناسبی که از شما کوچکتر است دارید بهتر است او را از نظر بلوغ فکرس سنجیده، چندین جلسه پیش روانشناس مجرب بروید و بعد تصمیم بگیرید.

برای داشتن ازدواجی موفق هم کفو بودن زوجین از نظر سن، تحصیلات، جایگاه اجتماعی و اعتقادات ضروری می‌باشد. در غیر این صورت احتمال بروز مشکل در آینده وجود خواهد داشت. پیش از تصمیم نهایی همه جوانب را در نظر بگیرید.

علاوه بر موقعیت مالی مناسب وجود علاقه شرط اصلی ازدواج موفق می‌باشد. وضعیت مالی و اصرار خانواده نباید بر نظر شخصی ما ارجحیت داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم دوره نامزدی را طولانی تر کرده تا او را بهتر شناخته و شاید نظر شما تغییر کند. در صورتی که علاقه ای بوجود نیامد به خواستگارتان جواب منفی بدهید.

شما هنوز سنی ندارید که بخواهید نگران بالا رفتن سنتان باشید. کمی صبر کرده تا خواستگار بهتری برایتان بیاید. ازدواج امری شایسته است که به دلیل مهم بودنش باید با درایت عمل کنید. در صورتی که علاقه زیادی به شخص مقابل دارید ببینید واقعا می‌توانید با مشکل جسمی همسرتان در آینده کنار بیایید.

چنانچه پسر تمایلی به ازدواج ندارد ادامه ارتباط بی فایده بوده و ممکن است قطع ارتباط در آینده سبب آسیب روحی جدی برای شما باشد. بهتر است به طور جدی با او صحبت کرده و در صورت عدم تمایل به ازدواج رابطه را به پایان برسانید.

پرسش و پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*